Vijesti Magazin Južnokoreanac Džin upoznao Derventu na svom putu oko svijeta na biciklu –...

Južnokoreanac Džin upoznao Derventu na svom putu oko svijeta na biciklu – VIDEO

Derventa se još jednom našla na ruti jednog avanturiste. Nakon zanimljivog dvojca Edija i Tristana, početkom sedmice naš grad je posjetio Južnokoreanac Džin (Jin) koji je čvrsto odlučio da proputuje svijet – ni manje ni više nego biciklom.

Nasmijan i dobroćudan, a kako će se pokazati itekako pedantan i veoma uporan u svojoj namjeri, Džin je pravi primjer discipline na koju prvo pomislimo kada govorimo o narodima Dalekog istoka. Prije nego se otisnuo na put po svijetu pet puta je obišao Južnu Koreju uzduž i poprijeko i još važnije – bio je spreman da ode i radi u Kanadi, sa ciljem da zaradi novac i nauči engleski jezik kako bi lakše ostvario svoju namjeru.

Prva veća biciklistička vožnja desila se kada sam završio vojni rok i želio da se osjećam slobodnim. Ipak, boravak u vojsci, koja je obavezna u našoj zemlji, mi je pomogla u ovoj avanturi. Ubrzo sam obišao prvu turu po Južnoj Koreji, koja je zapravo mala zemlja, i poželio sam ići izvan države. Ipak, u tom periodu sam već diplomirao, nisam imao novca, a ni englesi mi nije bio najbolji, pa sam 2019. godine otišao da radim u Kanadu. Godinu dana kasnije vratio sam se u Južnu Koreju i morao sam da sačekam popuštanje epidemioloških mjera, pa sam konačno krenuo na put prošle godine, priča Džin.

Plan je bio da do Evrope dođe preko Mongolije i Rusije, ali epidemiološke mjere koje su i dalje bile na snazi u Kini i Rusiji, kao i kasniji rat između Rusije i Ukrajine, potpuno su promijenile Džinove ideje, ali ne i osujetile želju za pustolovinom.

Odlučio sam da odletim u London i odatle krenem ka Španiji. Nakon vožnje trajektom stigao sam u Santander, a onda obalom preko Portugala do Maroka. Boravio sam i u Sahari, a onda je uslijedio povratak u centralnu Španiju i Francusku, pa sam se ponovo vratio u London zbog isteka šengenske vize. Tri mjeseca čekanja sam iskoristio da proputujem Ujedinjeno Kraljevstvo, tačnije Vels, Sjevernu Irsku, Republiku Irsku i Škotsku, priča ovaj mladić iz Seula.

Nakon tri mjeseca avantura je nastavljena. Trajektom se prebacio do Holandije, odakle je obišao zemlje Beneluksa, potom Njemačku i Švicarsku i stigao na Alpe, usred novembra.

Na Alpama sam bio sam praktično, priroda je bila prelijepa, vidio sam mnoštvo prelijepih zalazaka sunca, ali je bilo teško, poprilično hladno, bez lako dostupne vode i hrane. Konačno sam uspio da stignem u Italiju, prvo u Milano, potom Đenovu i Rim. Odatle sam zbog skorog isteka vize morao vozom i trajektom do Atine, a onda opet dalje ka Turskoj kroz koju sam putovao tri mjeseca, opisuje Džin.

Njegova „balkanska ruta“ se potom nastavila u Bugarskoj, gdje je stigao u februaru. Od tada je obišao Bukurešt, potom duž Dunava nastavio do Sofije i Skoplja, a kako nije mogao preko Kosova i Metohije ući u Srbiju, vratio se u Ohrid, da bi preko Albanije i brdovite Crne Gore stigao u BiH.

Kotor je mali i prelijep gradić, manastir Ostrog je takođe bio izuzetno zanimljiv. Preko Durmitora sam stigao u Sarajevo, odatle u Višegrad i potom u Srbiju, tačnije u Novom Sadu i Beogradu. Prošao sam kroz Taru i to je bilo prelijepo, kao i Fruška Gora. Prateći Savu sam stigao u Bijeljinu, Brčko i konačno Derventu i na Patkovaču, gdje sam upoznao nekoliko dobrih ljudi, koji su mi ponudili smještaj, šišanje, hranu i bili dobri domaćini, zahvalan je Južnokoreanac.

Višednevnu pauzu u Gradišci će iskoristiti da uredi svoje video priloge kojima prati svaki korak putovanja, što je veoma važno, jer osim što putem svog Youtube kanala “Jin’s travels” „običnim smrtnicima“ prenosi dio svoje pustolovine, na taj način uspjeva zaraditi novac prijeko potreban za nastavak puta, čemu se, kako kaže, nije nadao.

Uživao sam u dosadašnjem dijelu puta koji je obuhvatio već 8.000 kilometara. Upoznao sam divne ljude koji su mi dali dosta pozitivne energije i neke ne baš tako divne rasiste u na sjeveru Italije, Kosovu i Albaniji. Škotska je bila nevjerovatna, ljudi su preljubazni, što nisam očekivao. Generalno, u cijeloj Velikoj Britaniji su ljubazni, a u Škotskoj posebno. Najviše me impresionirao Maroko, priroda, kultura, gostoljubivost, iako nije lako putovati kao kroz Evropu. Na Balkanu mi je najljepše bilo u Makedoniji, Crnoj Gori i BiH, priča Džin, dodajući da na dugom putovanju nije sreo puno svojih sunarodnjaka.

Na njegovoj ruti se sada nalaze Zagreb, Ljubljana, Beč, Bratislava i Budimpešta, a potom baltičke i skandinavske zemlje, te povratak u Njemačku i konačno Prag gdje u septembru planira završiti putovanje. Ipak, to nije i kraj njegovih planova.

Želio sam da putujem kroz Afriku, od sjevera do juga, ali moji roditelji mi nisu baš bili podrška u toj ideji. Kako u obzir dolazi sve osim Afrike, ponovo ću ići u Kanadu i planiram dvije godine da putujem Sjevernom i Južnom Amerikom. Prije polaska tamo ću vjerovatno ponovo u London, potražiću i posao i skupljati novac. Nakon toga bih putovao Azijom i na biciklu stigao kući, ako sve bude po planu, već planinra nove izazove Džin.

Bicikl i cjelokupna oprema teški svega 53 kilograma

Na samom početku najteže mu je, naravno, bilo pedalanje uz nemali broj uzbrdica na koje je nailazio, ali sada već uživa u svakom dijelu putovanja.

Teško je naći svake noći gdje da spavam, jer nemam dovoljno informacija gdje mogu postaviti šator i prespavati. Često je i vrijeme veliki problem, uvijek se smjenjuju kiša, vrućine ili hladnoća. Ipak, najbolja stvar oko putovanja biciklom je ta što mogu upoznati mala mjesta i ljude, putuje se sporo i to je fantastično, priča Džin.

Sve što mu je potrebno za ovu nevjerovatnu avanturu je spakovano u torbama na njegovom biciklu. Zapravo, nevjerovatno je da u 35 kilograma staje osnovni pribor za kuvanje, šator, krevet, vreća za spavanje, jastuk, pa čak i stolica i sto. Bicikl je težak manje od 20kg, a sveukupni teret je desetak kg manji nego na početku putovanja s obzirom da je dosta smršao, priča kroz osmjeh. Ako se duže zadrži na ovim prostorima mogao bi ih dobiti nazad, zasigurno, odgovaram mu.